Sklep internetowy tworzy się w ściśle określonym celu. Ma on pomagać w sprzedaży różnych produktów i przynosić dochód. By były z niego jak najwyższe zyski, dba się o czytelność i estetyczny wygląd strony. Wiele się robi także, by go wypromować.

Sklep internetowy tworzy się w ściśle określonym celu
Autor zdjęcia: MorseInteractive

To wszystko ważne, ale może nie wystarczyć dla osiągania z niego satysfakcjonujących zysków. Stale trzeba wykonywać różne działania, które będą służyć zwiększaniu zysków. Robi się to na podstawie pewnych danych, a Google Analytics e-commerce to jedno z najbardziej wartościowych ich źródeł (http://loopa.eu/). Bardzo precyzyjnie informuje o wykonywaniu przez użytkowników pewnych czynności. To oni generują zyski, dlatego cenne są informacje o ich poczynaniach. Działaniem, o jakim chce się mieć dokładne informacje, może być zakup. Mogą to być także i inne podejmowane przez użytkowników akcje, jakie uważa się za cenne.

Moduł e-commerce w Google Analytics

Wiele informacji uzyskuje się już dzięki Google Analytics. I dla wielu stron statystyki z tego źródła są wystarczające. Sklepy jednak powinny wdrożyć moduł, który dla nich jest przeznaczony. Bardzo precyzyjnie informuje on o działaniach wykonywanych przez użytkowników. Są także dzięki niemu dostępne różne informacje dodatkowe, jakich z samego Google Analytics się nie uzyska. Większa precyzja podawanych danych i większy ich zasób to dokładniejsze monitorowanie działań klientów. To pozwala na bardziej adekwatne oddziaływanie marketingowe.

Dzięki uzyskanym danym będzie można zorientować się, co zmienić, by sprzedaż była wyższa. Może to dotyczyć zmian w samej ofercie, jak i dotyczących strony. Google Analytics e-commerce to narzędzie, które samo z siebie zysków nie podniesie. Jest to jednak bardzo cenne narzędzie. Dzięki wdrożeniu modułu e-commerce i danym, jakie to pozwoli uzyskać, można wprowadzać zmiany i ulepszenia. Pozwoli to zarabiać więcej.